Napravite sami kremu od stolisnika


Stolisnik (Hajdučka) se inače učinkovito koristi i kod bolesti kože. Koristi se kod raznih kožnih nečistoća, akni, apscesa, ekcema, prištića i lišajeva, kada se kozmetički problemi rješavaju tonikom i ispiranjem kože.



Kao antiseptik djeluje na opekline, osipe, ispucalu kožu ruku, kraste, bradavice dojke, razne upale kože, seboreje i psorijaze.

Livade su prebogate ovom biljkom. Koliko je jestiva, toliko je dragocjena u kozmetici i liječenju kože. Taman sam istrošila zimske zalihe domaće kreme, pa se krema od stolisnika nametnula kao idealno rješenje. Vidjela sam da skupe kreme za ublažavanje kožnih alergija, psorijaza, akni i uopće njegu kože sadrže ovu biljku.

Te kreme su uglavnom nevjerojatno skupe, a stolisnik ili hajdučku travu nalazite posvuda i ne treba vam puno novaca i sastojaka da bi napravili kvalitetnu, prirodnu i ljekovitu kremu.

Cilj mi je napraviti univerzalnu kremu i za ispucane ruke i za lice. Neki članovi moje obitelji su skloni neurodermitisu, kožnim alergijama i ovo će biti idealna krema za ublažavanje tih simptoma.

Stolisnik se inače učinkovito koristi i kod bolesti kože. Koristi se kod raznih kožnih nečistoća, akni, apscesa, ekcema, prištića i lišajeva,kada se kozmetički problemi rješavaju tonikom i ispiranjem kože. Kao antiseptik djeluje na opekline, osipe, ispucalu kožu ruku, kraste, bradavice dojke, razne upale kože, seboreje i psorijaze.

Potrebno:

– 1,5 dl maslinovog ulja,
– stolisnik (cvjetići i listići),
– 7-8 listića pčelinjeg voska,
-eterično ulje za miris

Blago zagrijete maslinovo ulje. Uzmete stabljiku stolisnika i u suprotnom smjeru rasta listića povučete rukom i na taj način skinete mlado lišće. Sitne cvjetiće odrežete makazama. Cvjetiće i listiće umiješate u maslinovo ulje. Količinu stolisnika odredite tako da vam sva količina listića i cvjetića bude potopljena u datoj količini maslinovog ulja. Za to vam je dovoljna jedna manja kitica stolisnika. Sve skupa grijete na zaista blagoj (najmanjoj) temperaturi. Pritiskala sam smjesu sa kašikom za izradu pirea (kao na slici) da što više ispusti svoje ljekovite sastojke.

Dobro je da smjesa odstoji nekoliko sati, a može i preko noći. Procijedite smjesu kroz gustu cjediljku. Vratite na blagu vatru i dodate 7-8 listića narezanog voska. Nemam preciznu gramsku vagu, pa mi je teško reći točnu količinu. Radi se zaista o maloj količini voska. Ako imate komad od oko 100 grama, onda 7-8 puta zarežete nožem, režete listiće i to je to. Vrlo je mala količina voska potrebna da bi se tekućina zgusnula i dobila maziva krema. Na samom kraju dodajete eterično ulje (npr. ružmarina) i prelijete u posudicu.

Kada sam radila ovu kremu stavila sam previše voska i krema je bila pregusta. Nisam stavljala eterično ulje, jer sam htjela vidjeti kakva je krema od čistog stolisnika. Zaključila sam da toj kremi fali miris. Što god da napravili, ovu kremu je uvijek moguće popraviti. Ja sam trebala popraviti gustoću i miris. Jednostavno sam uzela još pola decilitra maslinovog ulja, zagrijala ga i dodala listiće mladog ružmarina. Nakon grijanja procijedila sam tu smjesu i u njoj otopila prvotnu kremu. Kremu sam ponovo prelila u posudicu i dobila pravu mazivu kremu s finim mirisom.

Nakon ove kreme nikad vam neće pasti na pamet kupovati kremu. Košta vrlo malo (najskuplje je maslinovo ulje), možete je koristiti u neograničenim količinama i za sve, jer je apsolutno prirodna. Koristim domaće maslinovo ulje koje nabavaljam iz provjerenog izvora (vidi članak o nabavci maslinovog ulja).



Macerati različitih ljekovitih biljki su odličan sastojak za kreme. U ljetnoj sezoni, opskrbite se biljkama i macerirajte ih u maslinovom ulju. Imat ćete vrhunske sastojke za kremu, dezodorans i sve ostale kozmetičke potrebe.

Izvor: aura.ba
Podijelite sa prijateljima:

Nema komentara:

Objavi komentar